Salatka z kurczakiem i czosnkowym vinaigrette

Przepis-baza znaleziony w sierpniowym magazynie "Foodies", nie bylabym soba gdybym go nie zmodyfikowala. Wyszlo niezle, wiec zamieszczam na blogu:

Czosnkowy Vinaigrette:
- glówka czosnku
- pól lyzki musztardy dowolnej
- 1 lyzeczka cukru pudru
- 1 lyzka octu winnego
- sól i pieprz
- 30-50 ml oliwy z oliwek

Salatka:
- salata lodowa
- 4 jajka
- 50g sera (ja uzylam sera z kminkiem)
- piers z kurczaka
- rzodkiewka


Rozgrzewamy piekarnik na ok 170 stopni. Glówke czosnku przekrajamy na pól, owijamy w folie aluminiowa i wrzucamy do piekarnika na 20-30 minut. Po wyjeciu, gdy czosnek ostygnie obieramy z lupinek i ugniatamy widelcem. Dodajemy musztarde, cukier puder, ocet winny oraz oliwe z oliwek i mieszamy. Sól i pieprz dodajemy wedle wlasnego uznania.
Salate kroimy (rwiemy;) na mniejsze kawalki, piers kurczaka smazymy i kroimy na mniejsze kawalki. Jajka gotujemy pól na pól (bialko powinno byc na twardo a zoltko lekko na miekko), kroimy w cwiartki. Ser kroimy w kostke, rzodkiewke w talarki. Na koniec dodajemy czosnkowy vinaigrette i wszystko razem delikatnie mieszamy. I juz.
Podajemy z ciepla bulka prosto z piekarnika.

Smacznego :D

5 komentarze:

  1. a ja siedzę w pracy taka głodna a Ty tu takie pyszności ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to na poniedzialek do pracy salatka jak znalazl :D

      Usuń
    2. pomyślę ;-)
      choć ja leniem jestem kuchennym i mało co w kuchni przebywam

      p.s. proszę wyłącz weryfikacje obrazkowa, bo po parę razy się wpisuje, bo tych literek nie widze

      Usuń
    3. dzieki za uwage! :)

      ja jestem teraz w trakcie pisania magisterki, wiec gotuje, sprzatam, tworze i bloguje zdecydowanie zbyt czesto :P

      Usuń